حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ آذر , ۱۳۹۹ 19 ربيع ثاني 1442 Friday, 4 December , 2020 ساعت ×
پ
پ

ارزشیابی به عنوان حلقه ای از زنجیره ی فعالیت های آموزشی استاد و تکمیل کننده ی سایر فعالیتهای او،همواره بخش تکمیلی و جدانشدنی از تعلیم و تربیت بوده است؛ امروزه سنجش و ارزشیابی نتایج یادگیری های طلاب و ارزیابی پیشرفت تحصیلی آنان ،تنها به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی شود.بلکه هدف اصلی و اساسی آن کمک و آموزش معلمان در جهت بهبود شیوه های آموزشی،الگوها و راهبردهای تدریس خویش و رفع نواقص یادگیری فراگیران است.

معاونت آموزش مدرسه علمیه آیت الله بهجت در همین راستا اقدام به برگزاری آزمون های هفتگی نموده است که شرح برنامه ها به صورت ذیل می باشد.

امتحانات هفتگی از ۱ آبان در مدرسه برگزار می شود.

 

 

 

قواعد پیشنهادی تهیه سوالات تشریحی :

۱-سوالات تشریحی را برای اندازه گیری هدفهای تحلیلی و ارزشیابی کیفی استفاده می کنیم.

۲- صورت سوالهای تشریحی را با عبارات وکلمات روشن و واضح بنویسید و از کلی گویی و ابهام بپرهیزید.

۳- از کاربرد کلمات “چه کسی ” ، “چه وقت “و” کجا ” بپرهیزید ، زیرا جواب این سوالات کوته پاسخ هستند. بهتر است از کلمات “چرا” “چگونه” و “به چه دلیل ” استفاده کنید.

۴- تا حد امکان از سوالهای تازه و موقعیت های جدید استفاده کنید. یعنی حفظ کتاب برای جواب دادن کارساز نباشد

۵- سوالها مربوط به موضوعات و عقاید بحث انگیز باشد تا آزمون شونده بتواند برای مستند کردن عقیده انتخابی خود شواهد لازم را گرد آوری کند نه مطالب واضح و عیان

۶- به آزمون شونده حق انتخاب چند سوال از میان تعدادی سوال را ندهید؛ سوال اختیاری نداریم

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.