نشست “نقش محور مقاومت در آیندۀ منطقه” با حضور دکتر امیر موسوی

نشست “نقش محور مقاومت در آیندۀ منطقه” با حضور دکتر امیر موسوی
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸
155 بازدید

دیپلمات شاخص ایرانی در کشورهای عربی، مهمان مدرسه آیت الله بهجت

دکتر امیر موسوی مدعو ویژه و سخنران این برنامه در مدرسه آیت اله بهجت بودند که با برخی از فعالان فرهنگی سودانی در این جلسه حضور یافتند؛ در ادامه روزمه ای از ایشان را خدمتتان معرفی می نماییم:

🔴سید امیر موسوی متولد۱۳۳۶در نجف اشرف است.

🔴وی پیش از انقلاب، به سلک طلبگی درآمد و مدتی شاگرد شهید محمدباقر صدر بود. پس از انقلاب نیز به حوزه علمیه مروی آمد و چندسالی شاگرد مرحوم آیت الله مهدوی کنی بود.

🔺️پس از شروع جنگ به جبهه ها اعزام شد و پس از ۷ماه حضور در جبهه به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

🔴وی همچنین مدرک کارشناسی علوم قرآنی و ادب عرب را از دانشگاه خارطوم دریافت کرده و مدتی استاد آن دانشگاه بوده است.

🔺️در طول سالهای پس از جنگ، بدلیل تسلط بر زبان عربی و انگلیسی در سمت های مختلفی همچون رایزن فرهنگی و مشاور پروژه های اقتصادی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف همچون بلژیک، سودان، اریتره، کویت، بحرین، الجزایر و…مشغول خدمت بوده است.

🔴حضور وی در شبکه های ماهواره ای و رسانه ای عربی بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران قابل توجه بوده.

🔺️وی بارها از طرف شبکه های ماهواره ای عربی همچون الجزیره مورد دعوت قرار گرفته و دفاع منطقی و استدلال های محکم او از جمهوری اسلامی و محور مقاومت، موجب خشم آنان شده است

ترجمه مشروح سخنان دکتر سید امیر موسوی دیپلمات سابق ایرانی در کشورهای عربی که به زبان عربی در مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) ایراد گردید.

🔺️موضع محمدرضا شاه پهلوی نسبت به جنگ اعراب و اسرائیل و فروش رایگان نفت به رژیم صهیونیستی موجب خشم اعراب شد تا جایی که جمال عبدالناصر به سبب همین کارهای پهلوی، نام خلیج فارس را با خلیج عربی تغییر داد.

🔺️برخی از اعراب بدلیل عدم تشکیل یک حکومت اسلامی موفق در کشورشان، به ایران حسادت میکنند و این حسادت امروز تبدیل به یک کینه قدیمی شده است.

🔺️قبل از انقلاب اسلامی تمام امور جهت سیطره رژیم صهیونیستی بر منطقه فراهم شده بود اما با پیروزی انقلاب تمام برنامه ریزی های استکبار به ریخت.

🔺️جمهوری اسلامی به کمک ملت های مقاوم منطقه توانست از تجزیه منطقه جلوگیری کند. عراق تا تجزیه فقط چند قدم فاصله داشت اما با تدابیر جمهوری اسلامی و مردم مقاوم عراق این طرح خنثی شد.

🔺️تبلیغات وسیعی علیه ایران در کشورهای عربی و اسلامی درجریان است اما این تبلیغات سطحی است و به راحتی می توان با یک تبلیغ مناسب و تصویرسازی صحیح از جمهوری اسلامی ایران، آن را تغییر داد.

🔺️دو نکته مهم جهت تصویر سازی صحیح از جمهوری اسلامی ایران و شیعه:
۱-حضور فعال مبلغین به زبان عربی در فضای مجازی و برنامه ریزی برای دفع و رفع شبهاتی که از سوی کاربران سعودی علیه ایران ساخته می شود.
۲-تطهیر شیعه از بدعت ها و خرافات خصوصا جریان تشیع لندنی که در طول این سالها ضربات بسیاری به وجهه ایران و شیعه در دنیا وارد کرده اند.

برچسب‌ها, , ,