گزارشی از دوره مکالمه عربی تابستان ۱۴۰۱

گزارشی از دوره مکالمه عربی تابستان ۱۴۰۱
شهریور ۱۹, ۱۴۰۱
65 بازدید

«طلبه زبان خارجی لازم دارد . امروز در دنیایی که این همه به هم وصل است اگر کسی بخواهد به طور کامل مفید باشد باید زبان خارجی بداند .» مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله بنا بر برنامه علمی و آموزشی مدرسه علمیه آیت الله بهجت ره قم دوره قرنطینه مکالمه عربی تابستانه […]

«طلبه زبان خارجی لازم دارد . امروز در دنیایی که این همه به هم وصل است اگر کسی بخواهد به طور کامل مفید باشد باید زبان خارجی بداند .» مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله

بنا بر برنامه علمی و آموزشی مدرسه علمیه آیت الله بهجت ره قم دوره قرنطینه مکالمه عربی تابستانه با حضور طلاب و اساتیدی که برخی از طلاب سابق این مدرسه مبارکه بودند با مدیریت مسئول محترم بخش مکالمه عربی حجت الاسلام و المسلمین غفاری زید عزه برگزار گردید .

در ادامه از برخی طلابی که تا حدی سیر مکالمه عربی مجموعه را گذارنده اند دعوت به عمل آمد تا در این قرنطینه عربی که در طی سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت شرکت کنند .

برنامه های دوره مکالمه عربی با مشارکت فعالانه طلاب و اساتید برگزار کننده اجرا شد . گزارش برخی از فعالیت ها را مشاهده خواهید کرد .

با توجه به تلاقی دوره قرنطینه با ایام عزای ابا عبدالله الحسین علیه السلام ، طلاب فراگیر زبان عربی این مدرسه مبارکه اقدام به برپایی موکب عزای امام حسین علیه السلام و توزیع شربت و چای نذری نمودند .

و همچنین در روز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین دکتر زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه به زبان عربی در جمع طلاب مدرسه به سخنرانی با موضوع «الدعایه و الحوار الدینی فی العالم العربی» پرداختند .

دراین دوره قرنطینه جهت ایجاد فضای ذکر و توسل در حجرات ، هیئت عربی با سخنرانی استاد محترم حجت الاسلام بدری زید عزه برگزار گردید.

جهت حفظ نشاط طلاب و تمرین در استفاده از لغات عربی در حیطه های ورزشی و ایجاد تسلط نسبی محاوره عربی برنامه های ورزشی همچون فوتبال و فوتسال و پینگ پونگ به صورت روزانه یا هفته ای دوبار برگزار گردید .

اردوی امامزاده عبدالله علیه السلام در نزدیکی شهر قم نیز جهت تمرین کارجمعی و اردویی و آشنایی با فضای نشاط و تشکیلات به زبان عربی توسط طلاب و اساتید برگزار گردید.

در آخر این دوره علمی آموزشی و مهارتی با برگزاری مراسم اختتامیه که به زبان عربی توسط طلاب شرکت کننده ارائه و برگزار گردید با حضور طلاب و اساتید این مدرسه مبارکه در روز چهارشنبه مورخه ۹ شهریور ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در نمازخانه مدرسه علمیه ملاصادق به پایان رسید .

برچسب‌ها, ,