جلسه مدیریت و معاونان با اساتید

جلسه مدیریت و معاونان با اساتید
آذر ۵, ۱۳۹۸
47 بازدید

متن جلسه مدیریت و معاونان مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره) با اساتید محترم تاریخ ۱۸/۸/۹۸ در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین عباسی، مدیریت محترم مدرسه ضمن تبریک عید ولایت و میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق ع و هفته وحدت و خیر مقدم به اساتید محترم، گزارشی با عنوان هدف از تاسیس […]

متن جلسه مدیریت و معاونان مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره) با اساتید محترم
تاریخ ۱۸/۸/۹۸

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین عباسی، مدیریت محترم مدرسه ضمن تبریک عید ولایت و میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق ع و هفته وحدت و خیر مقدم به اساتید محترم، گزارشی با عنوان هدف از تاسیس این مدرسه ارائه داده و فرمودند: قریب یکسال قبل از تاسیس این مدرسه گروهی از اساتید در قالب یک مجموعه با ساعت ها فکر و بحث و تحقیق به این نتیجه رسیدند تا مدرسه ی تاسیس کنند که هدف و شعارش «تربیت مجتهد عارف انقلابی مدیر» باشد.
مجتهد به معنای اینکه ، طلبه در همین سالهای اول طلبگی در علوم اولیه و لازم برای اجتهاد آینده، قوی و مسلط تربیت شود.
عارف به معنای اینکه طلبه را از همین سالهای اول طلبگی از نظر تهذیب و معنویت و اخلاق و نظم فردی و اجتماعی بطور صحیح تربیت کنند.
انقلابی به معنای اینکه با برنامه ها و یا دعوت از اساتید مختلف آگاه به مسائل انقلابی و نظام و نیز تفسیر سخنان رهبری حتی به مقدار چند دقیقه در کلاسها توسط اساتید محترم ، طلاب را به حوادث مملکت و نظام آگاه و اثرگذار کرد.
مدیر به معنای اینکه خود طلاب را در بعضی از امور مدرسه چه اجرائی چه فرهنگی و غیره مثل مدیریت جلسات طلبگی و همایشها و اردوهای مدرسه دخیل کرده و با واگذاری هر قسمت از این امور و با هدایت و تشویق طلاب، آنها را در موضوع مدیریت توانمند تربیت کنیم.
*******
در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قضایی معاونت محترم تهذیب مدرسه به ایراد سخنان خود پرداخت و ضمن تشکر از مدیریت محترم و اساتید مکرم، به اهداف مهم تاسیس این مدرسه مبارکه پرداختند .
ایشان در کنار تربیت علمی و تربیت اخلاقی ، تربیت انقلابی را از اهداف اصلی مدرسه شمردند و با اشاره به مدل تربیتی و نظام تربتی مدرسه ، اذعان داشتند که اساتید این مدرسه مبارکه در این مسیر حامی و مددکار بوده اند و به لطف الهی توانستنه ایم اندکی از این مسیر را به خوبی طی نمائیم.
و برای ادامه مسیر نیاز به پشتیبانی و دستگیری ویژه اساتید محترم می باشیم، که ضمن برخورداری از علم و اخلاق ، ایثار و گذشت، حسن خلق و سعه صدر ، با هم جواری در کنار طلاب محترم مدرسه در فرایند ها و حرکتهای انقلابی مانند راهپیمایی سیزده آبان و نمونه های دیگر ،ضمینه ایجاد تاسیس و ارتقاء و تعالی روحیه انقلابی در طلاب مدرسه فراهم می گردد.
ایشان در پایان ضمن توضیح اجمالی نظام تربیتی مدرسه به نقش اساتید معزز به عنوان آینده طلاب تاکید نموده و ضمن اشاره به برنامه حدیث خوانی در ابتدای هر کلاس آموزشی به معرفی شش کتاب برای اختصاص دادن به هر پایه تحصیلی پرداختند:
* پایه اول: کتاب چهل حدیث امام (رحمه الله علیه) در کلاس صرف و نحو
* پایه دوم: کتاب آداب الصلاه امام خمینی
* پایه سوم: کتاب وسائل الشیعه باب جهاد با نفس، کلاس نحو
* پایه چهارم: کتاب مروارید درخشان؛ الدره الباهره شهید اول ، کلاس فقه ۲
* پایه پنجم: کتاب باب العشره اصول کافی، کلاس فقه ۵
* پایه پنجم: کتاب شذرات المعارف آیت الله شاه آبادی در کلاس فقه۷
**********
در ادامه معاونت محترم پژوهش مدرسه حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی رویکرد جدید پژوهشی مدرسه را پژوهشهای تولید محور بیان کردند و افزودند در جلسه ای که با طلاب داشته ایم به آنها متذکر شده ایم که از تک تک طلاب حتی طلاب پایه اول هم همین توقع را داریم. و قرار است طلاب پایه اول تا چهارم را از نظر ساختار آماده کنیم و در پایه پنجم و ششم ،پژوهشهای آنها علاوه بر ساختار، از نظر محتوا نیز مورد توجه باشد تا بتواند بعد شش سال تحصیل در این مدرسه در یک موضوع خاص یک خروجی علمی پژوهشی داشته باشد.
– کاربردی بودن پژوهش و نیز نگاه اجتماعی بیشتر مد نظر است، حال این اجتماع می تواند خانواده یا مدرسه و یا امور مربوط به طلاب یا غیره باشد.
– برای هر پایه اساتیدی مشخص برای طلاب معرفی شده است و سعی شده پیوند بین استاد با طلبه را در امور علمی عمیق تر کنیم.
– در مورد کتابخانه که ذیل مسائل پژوهشی است در صدد تغییر و تحوالاتی هستیم چرا که برای علمی تر شدن مدرسه از نظر کتب، کمبودهای احساس می شود لذا از اساتید محترم درخواست داریم با گذری در کتابخانه، فهرست کتب و موضاعات را ملاحظه ای داشته باشند و کتب مورد نیاز را پیشنهاد دهند.
– از نظر تقویم پژوهشی مدرسه، بازه زمانی انتخاب موضوع برای طلاب پایه سه به بالا شروع شده است و برای پایه اول و دوم برنامه ویژه در قالب یادداشت داریم.

 

برچسب‌ها,