دیدار مدیر و معاونان مدرسه آیت الله بهجت(ره) با آیت الله اعرافی

دیدار مدیر و معاونان مدرسه آیت الله بهجت(ره) با آیت الله اعرافی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰
27 بازدید

دیدار اولیاء مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز سی ام فروردین ماه ۱۴۰۰ 🔸️در ابتدای این دیدار، گزارشی از جانب مدیریت مدرسه خدمت آیت الله اعرافی ارائه شد. ایشان نیز در ادامه، مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم را از مدارس #پیشرو و #دارای_رتبه_بالا با تیم […]

دیدار اولیاء مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز سی ام فروردین ماه ۱۴۰۰

🔸️در ابتدای این دیدار، گزارشی از جانب مدیریت مدرسه خدمت آیت الله اعرافی ارائه شد. ایشان نیز در ادامه، مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم را از مدارس #پیشرو و #دارای_رتبه_بالا با تیم #قوی و #منسجم معرفی کرد و پیشنهاداتی جهت تقویت و ارتقای مدرسه ارائه نمودند.

گزارش اجمالی از این دیدار را در زیر بخوانید:

در ابتدای این دیدار، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم گزارشی اجمالی از برنامه های مدرسه ارائه کردند و به سرفصل امتیازات مدرسه و خدماتی که به طلاب ارائه می شود اشاره داشتند.

سپس معاونت آموزش به صورت تفصیلی برخی از برنامه های مدرسه از جمله طرح مفاهیم، اردوهای مدرسه از جمله اردوی عیدانه مشهد مقدس و برنامه های علمی پژوهشی و کارگاههای مهارتی و جلسات تهذیبی را توضیح دادند.

سپس آیت الله اعرافی ضمن قدردانی از تلاشهای اولیای مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره)، این مدرسه را از مدارس #پیشرو و #دارای_رتبه_بالا با تیم #قوی و #منسجم معرفی کرد

مدیر حوزه های علمیه کشور فرمود: کار شما و هماهنگی خوب این تیم، خلق یک تجربه جدید است و باید برای تربیت مدیران اینده در حوزه همینگونه عمل کرد.

ایشان ظرفیت خوب تیم مدیریت مدرسه را برای ارتقا و اداره یک مجتمع حوزوی اماده دانست و فرمودند که باید به فکر این باشید که کم کم برای اینده برنامه داشته باشید و حوزه نیز باید از این ظرفیت استفاده کند.

ایشان فرمودند همانطور که به طلاب میدان می دهید باید همین کار ادامه داشته باشد زیرا اصل در تربیت مدیر این است که در میدان حوادث، تربیت یابند و شما باید این امتیاز را حفظ کنید.

ایت الله اعرافی با اشاره به برخی از اسیبهای درون حوزه فرمودند که با  توجه به اشکالاتی که در نظام ورودی و خروجی حوزه وجود دارد باید هم برای طلبه های درس خوان برنامه داشت و هم برای طلبه هایی که بیرون از حوزه می روند و باید در این زمیه تلاش بیشتری کرد.

ایشان فرمودند که باید تلاش کنید طلبه ها به صورت آزاد تربیت شوند و البته این ازادی باید به شکل هوشمند مدیریت شود. چرا که اگر طلبه به قدرت تصمیم گیری ازادانه برسد می تواند انسان بزرگی شود.

ایشان ضمن توجه به مباحث مهارتهای پژوهشی و تبلیغی در مدرسه، پییشنهاد دادند که گروههای علمی با قدرت بیشتری انجام گیرد که حتی می تواند در اینده به صورت گرایشهای تحصصی حوزه در اید.

ایشان زبان اموزی دوم در مدرسه را بسیار مفید دانستند و فرمودند سعی کنید در یک زبان به قطبی در حوزه تبدیل شوید و خواستند مطابق توصیه مقام معظم رهبری بحثهای هنری مانند ادبیات و شعر را نیز در مدارس تقویت کنید.

 

برچسب‌ها, , ,