نشریه شماره چهارم رویش اندیشه به چاپ رسید

نشریه شماره چهارم رویش اندیشه به چاپ رسید
فروردین ۲۳, ۱۳۹۹
113 بازدید

در راستای سال #جهش_تولید معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله بهجت (قم) نشریه شماره چهارم رویش اندیشه را به چاپ رساند.   نشریه شماره چهارم، ویژه زمستان ۱۳۹۸ تقدیم شده است به روح شهیدان مدافع سلامت و امنیت و تمام عالمان و مجاهدانی که در ایام مبارزه با ویروس منحوس کرونا، غریبانه در آغوش خاک […]

در راستای سال #جهش_تولید معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله بهجت (قم) نشریه شماره چهارم رویش اندیشه را به چاپ رساند.

 

نشریه شماره چهارم، ویژه زمستان ۱۳۹۸ تقدیم شده است به روح شهیدان مدافع سلامت و امنیت و تمام عالمان و مجاهدانی که در ایام مبارزه با ویروس منحوس کرونا، غریبانه در آغوش خاک آرمیدند.

معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره) قم، درصدد است آموزش، تهذیب و مطالعات علمی روزانه و موضوع‌محور طلاب را هدفمند کند و با توجه به برنامه‌های این معاونت، آنها را به سمت تولید محوری پیش بَرَد و با توجه به اولویت‌های علمی تعیین‌شده برای هر پایه، به طلاب مدرسه در جهت رشدشان، خدماتی ارائه نماید.

یکی از خدمات ارائه شده در مدرسه، کمک به چاپ و انتشار مقالات برتر و شایسته تقدیر در راستای نشان‌سازی سطح علمی طلاب مدرسه است. این کار موجبات ارتقای فضای علمی مدرسه، طلاب و گسترده کردن تولیدات علمی و استفاده عمومی از آن را فراهم می‌کند. همچنین زمینه نقد عمومی آثار تولید شده و فعالیتهای پژوهشی مدرسه برای تولیدات بهتر علمی را فراهم می‌آورد.

نشریه رویش اندیشه، تنها نشریه‌ای از مدرسه است

 

که با مجوز رسمی علمی اطلاع‌رسانی از کمیته نظارت بر نشریات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه استان قم، منتشر می‌شود.

با توجه به فرامین مقام معظم رهبری درباره نامگذاری سال ۹۸ به رونق تولید و در راستای جهش تولید در سال ۹۹ و با توجه به قدم نهادن در گام دوم انقلاب اسلامی، معاونت پژوهش مدرسه آیت الله بهجت (ره) مفتخر است بر این توفیق ببالد که بعد از توقف سه ساله انتشار نشریه، مجددا توانسته در سال تحصیلی ۹۸ـ۹۹ شماره‌هایی از نشریه رویش اندیشه را تولید و به زیور طبع آراسته گرداند.

هم اکنون با وقوع پیش‌آمد درگیری دنیای انسانی با پدیده ویروس منحوس کرونا و تعطیلی بخشهای عمده از کشور، این معاونت از فعالیت باز نایستاد و اقدام به تهیه و تولید شماره چهارم نشریه علمی اطلاع‌رسانی رویش اندیشه نمود که به فصل زمستان ۹۸ اختصاص دارد.

 

مقالات این مجله علمی عبارتند از:

مصاحبه مکتوب با معاون تهذیب/ اغراض نعت در صحیفه سجادیه / بررسی فضیلت «انفسنا» در آیه مباهله/ تطبیق منطق در کلام عقلی فلسفی با تکیه بر کتاب گوهر مراد / ارزیابی تلبس طلاب / الجسدیّه و حصول الیقین بالغیب بین النظریّه و التطبیق / ترجمه «تفسیر سوره القدر» لعلی صفایی حائری

 

برای دانلود نشریه رویش اندیشه شماره چهارم اینجا کلیک کنید

نشریه را از معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره) قم بخواهید:

کانال معاونت پژوهش: eitaa.com/pajoheshbahjat

سایت مدرسه: www.hawzahbahjat.ir    

شماره تماس: ۰۲۵۳۷۷۵۰۶۳۴