مقاله پایه دوم آقای پدرام پورولی
بررسی برهان نظم
بررسی برهان نظم
کتاب مغالطات نویسنده » علی اصغر خندان
تلخیص کنندگان:
امیرحسین نوروزی ( فصل اول ) | محمدعلی ارسطا (فصل دوم و سوم ) | محمد فرجی ( فصل چهارم، پنجم، ششم و هفتم )
* ویژگی های اسماء اعداد
* انواع تاء مدوره (تاء گرد)
* روش های یافتن ریشه (حروف اصلی)کلمات
* گزارش نویسی: کتاب عدل الهی شعید مطهری (ره)
* باز نویسی: استفتائات امام خمینی(ره)مبحث وضو
دو مفهوم خدا و خود در مفاهیم اخلاقی از مبا حث پرکاربرد و تأثیر گذار به شمار میروند.معرفت دوباره ی به این مفاهیم که به گرایش های انسانی جهت میدهد میتواند نقطه ی عطفی برای حرکت صحیح انسانی گردد. شناخت ناصحیح این مفاهیم و رابطه ی آن ها تا آن جا پیش میرود که عالمان دین هم دچار لغزش گردیده و به هلاکت میرسند. در این مقاله ضمن تعریف مفهوم کبر به تأثیر آن بر انسان و مخصوصا عالمان دین پرداخته ایم.
* گزارش نویسی الحدائق الندیه
* بازنویسی ۹ فراز دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه
استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری نزد عام و خاص به عنوان متفکری اسلامی شناخته میشوند که با تمام وجود برای تبیین معارف اسلامی و دفاع از آنها تلاش نموده اند و در زمینه های بسیار مختلف ورود پیدا کرده و روشنگری نموده اند…
شخصیت المومنین علی علیه السلام وسیعتر از این است که یک فرد بتواند به همه جنبههای آن وارد شود یکی از جنبههای وجود این شخصیت بزرگ جنبه تاثیر وی بر روی انسان ها به نحو جذب یا دفعی است و به عبارت دیگر جاذبه و دافعه نیرومند ایشان است که هنوزهم نقش فعال خود را ایفا می نماید امتیاز اساسی علی علیه السلام و همه افرادی که دارای پرتو بودهاند این است که علاوه بر سرگرم کردن اندیشهها ، به دل ها و روح ها، نور و حرکت و عشق و نشاط و ایمان را استحکام می بخشند.
تلخیص امامت و رهبری شهید مطهری
آنچه در این تحقیق مورد مطالعه قرار داده شده است ، خلاصه ای از بحث های کثیریست من باب مناط صدق که فلاسفه قدیم و جدید درآن قلم فرسایی کردند.
آنچه بدان پرداخته شده است ملاک صحت یا عدم صحت یک قضیه است. فلاسفه ابتدا با تقسیم بندی قضایا به خارجیه و ذهنیه و حقیقیه ، بحث را شروع میکنند ،سپس واقع و نفس الامر را تعریف و آن را بعنوان مناط صدق و کذب قضایا معرفی میکنند.
در جامعه ی کنونی بشری که سیل ویرانگر انحرافات و رذایل در حال ریشه کن کردن بنیان های اخلاق است و بیشتر مکاتب فسلفی و اخلاقی حاضر نیز از ارائه راهکاری در جهت مقابله با این پدیده شوم، درمانده و ناتوان اند. یکی از مهم ترین علتهای رواج بی اخلاقی در جوامع معاصر را باید در نوع نگاه به گزاره های اخلاقی جستجو کرد.اگر جامعه ای نوع نگاهش به اخلاق از جنس نگاه نسبی گرایان باشد که معتقدند تمام نظام های اخلاقی حتی با وجود احکام متضاد، از حقیقت و راستی برخوردارند، در چنین جامعه ای نمیتوان سخنی از رذایل اخلاقی گفت چون ممکن است همین رذیلت اخلاقی نزد گروهی فضیلت محسوب شود.