پایه 3

مقاله پایه سوم آقای هادی سیاوش کیا

آبان ۳۰, ۱۴۰۲

اراده نیرویی که عمل را در پی دارد و عمل که عدل ایمان است و یکی از دو بال رسیدن به کمال است باید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار باشد. برای رسیدن به این مهم باید از عوامل تضعیف کننده اراده یعنی پیروی از هوای نفس، گناه، گوش کردن به تغنیات، راحت طلبی، اوهام، طول امل، هم نشین بی اراده، پرهیز کنیم و تقویتش نماییم با دوری از گناه و تقید به آداب و انجام دادن مستمر کاری و هم نشینی با افرادی با اراده های راسخ و کنار گذاشتن راحت طلبی. امروزه همه عوامل تضعیف دست به دست هم دادند تا انسان را از عمل باز دارند برای نمونه گسترش تغنیات و انس مردم با موسیقی از بارز ترین نمود های عصر حاضر است.

مقاله پایه سوم آقای کریم عبادی

آبان ۳۰, ۱۴۰۲

اعراب جزم مختص به فعل می باشد و اعراب جر مختص به اسم می باشد . یک از دو عنوان مجرور اسم مضاف الیه ات مضاف الیه نقش ۱ ترکیبی دارد اما مضاعف به خودی خود نقش ترکیبی ندارد و به سبب موقعیت آن در کلام اعراب می پذیرد که یا مقتدا می شود یا فاعل یا ضمیر یا نقش های نحوی دیگر.

مقاله پایه سوم آقای نیما کریمی

آبان ۳۰, ۱۴۰۲

کلمه کان در قرآن کریم استعمالات زیادی را به خود اختصاص داده است که این استعمالات از انواع سه گانه ای آن هستند که در کتب نحوی ذکر شده است اما مسئله آن جا است که بسیاری از موارد موجود در قرآن کریم جزء  معانی هیچ یک از انواع سه گانه کان نیستند

مقاله پایه سوم آقای علیرضا بامشاد

آبان ۳۰, ۱۴۰۲

استغفار یکی از مفاهیم و تعالیمی است که از طرف خدای تبارک و تعالی و نیز هادیان بشر یعنی پیامبران(ص) بدان بعنوان زداینده ی ناخالصی ها و آلودگی های انسان تصریح و اذعان شده است. در این تحقیق تعریف استغفار در لغت و اصطلاح از دیده گذشت.اقسام آن را بررسی نمودیم و دانسته شد که استغفار نه فقط آنست که پذیرفته شود بلکه استغفار های غیر مقبول بسیاری نیز وجود دارد.

مقاله پایه سوم آقای سید علی اکبر موسوی نسب

آبان ۳۰, ۱۴۰۲

مفهوم ­شناسی موضوعات اخلاقی یکی از مهمترین مراحل دین­ پژوهی است و این مهم با دو مرحله اساسی واژه­پژوهی و و مراجعه به نظرات بزرگان دین همراه است. در واژه­پژوهی به بررسی واژه مورد نظر در کتاب­های لغت به هدف دستیابی به معنای اصلی(لغوی) پرداخته شده و از آنجایی که همیشه این گونه نیست که معنای لغوی و اصطلاحی برابر باشد معنای اصطلاحی هم مورد بررسی قرار گرفته است. و از آن جایی که غفلت را به نحوی ام الرذائل دانسته اند،نوشتار پیش رو می­کوشد به تعریف لغوی و اصطلاحی غفلت بپردازد و در پایان نگارنده به این نتیجه می رسد که:اگر انسان دچار غفلت شود هرگز به مقصد نخواهد رسید و در صورت دچار شدن به آن تنها عامل مؤثر در از بین ببردن آن ذکر و یاد خداوندگار متعال می باشد.

مقاله پایه سوم آقای سید رضا حسینی

آبان ۳۰, ۱۴۰۲

این نوشتار در پی آن است که نخست تعریف روشنی را از لطف بیان کند و وجوب آن را به اثبات برساند با توجه به اهمیت های فراوانی که این برهان دارد شناخت آن لازم می باشد بعد از آن به مصادیق استفاده از این برهان می رسد و این مصادیق را مورد بررسی قرار می دهد تا آشنایی بیشتری نسبت به تمامی مصادیق استفاده شده از این برهان برای همگان به دست آید.